Catatan Tentang Membantu Ibu Bapa Kamu Pada Hujung Minggu

Berikut ialah tujuh aktiviti sihat yang anda dapat lakukan pada hujung minggu. Contoh karangan kebaikan aktiviti berekreasi dan beriadah dalam kehidupan seharian.

Catatan

Tulis catatan tentang aktiviti-aktiviti yang berfaedah.

Catatan tentang membantu ibu bapa kamu pada hujung minggu. Antara jurugambar terbaik yang boleh anda pilih untuk sesi fotografi outdoor anda adalah The Ashras Photography. Saya juga menolong ibu mencuci pinggan mangkuk. Aktiviti hujung minggu bosan duduk seharian di rumah pada hujung minggu.

Pada cuti hujung minggu yang lalu kamu telah pergi berkelah bersama keluarga. Tengah hari berehat sebentar makan tengah hari membantu emak mencuci. 200 petang Kami mandi sekali.

Kamu dan keluarga telah berkelah di tepi pantai pada hujung minggu. 12 April 2014 Selasa 700 pagi Kami bersiap-siap pergi berkelah. Tulis sebuah karangan tentang aktiviti kamu pada.

Setiap orang melakukan pelbagai aktiviti pada cuti hujung minggu. Saya segera menjenguk ke luar. Aktiviti hujung minggu karangan.

Saya bangun dari tidur dan terus mandi. 1200 tengah hari Kami makan di tepi air terjun itu. Saya dan adik serta ayah berjogging di taman rekreasi.

Baru-baru ini beberapa orang ibu telah dipilih sebagai pemenang contest theAsianparent Malaysia dan mereka ada berkongsi pengalaman mereka ketika menyertai sesi fotografi outdoor ini. Perkara ______ yang saya lakukan ialah membasuh pakaian sekolah seperti kasut stoking dan seluar. Cadangan aktiviti hujung minggu outdoor dengan pasangan dan anak anak 1.

3 Selepas bangun tidur Humairah mengemas tempat tidurnya sebelum masuk ke bilik air untuk menggosok gigi dan mandi. Dah lepas dua hari baru saya. Tulis catatan tentang aktiviti-aktiviti tersebut.

Saya membantu ibu di dapur dan mengemas meja makan. Bahkan juga ibu bapa yang perihatin terhadap budaya membaca boleh membawa anak-anak mereka ke perpustakaan daerah mahu pun perpustakaan negeri sekali sekala sekirannya mereka mempunyai masa senggang terutama pada hujung minggu cuti persekolahan. Pagi bangun tidur mandi - solat sarapan berjoging pulang daripada berjoging membantu ibu di dapurmembantu ayah mencuci kereta berehat mengulang kaji pelajaran iii.

Jom bersama Teacher Ilmi dalam sesi live pagi ini untuk kongsikan kepada ibu bapa program yang ada pada hujung minggu ini. Sementelahan pula melakukan aktiviti riadah turut memberi peluang kepada kita untuk mengeratkan hubungan antara keluarga mahupun taulan. Pada cuti hujung minggu yang lalu kamu telah pergi berkelah bersama keluarga.

1 Pada setiap hujung minggu Aminah sering membantu ibu dan ayahnya di rumah. Tulis sebuah catatan tentang lawatan kamu itu. Selepas itu saya berjemaah bersama keluarga.

Anak-anak juga bising kerana tiada apa yang boleh dilakukan. Kamu tidak dapat hadir ke sekolah kerana terpaksa pulang melawat nenek kamu yang sakit di. Untuk menghilangkan rasa jemu saya membaca sebuah buku cerita.

1100 pagi Kami mandi di air terjun. Aktiviti Hujung Minggu Bosan duduk seharian di rumah pada hujung minggu. Tulis sebuah karangan tentang aktiviti kamu pada hujung minggu.

Kamu tidak dapat hadir ke sekolah kerana terpaksa pulang melawat nenek kamu yang sakit di. Ahad 700 Pagi Selepas solat Subuh saya mandi dan bersarapan bersama keluarga. Sekiranya aktiviti ini menjadi kebiasaan anak-anak juga akan sentiasa mengunjungi pusat sumber sekolah untuk membaca buku-buku.

Catatan rindu mama jangan biarkan rindu itu menjadi jemu. Justeru waktu hujung minggu perlu dimanfaatkan sebaik mungkin dengan pelbagai aktiviti sihat agar tubuh dapat mengeluarkan peluh sekali gus merangsang organ dalaman agar dapat berfungsi dengan lebih baik. Tulis sebuah karangan tentang aktiviti kamu pada hujung minggu.

Buat satu catatan harian bagaimana kamu menghabiskan masa cuti sekolah kamu pada hari minggu. 800 pagi Ibu menyediakan makanan dan barang keperluan. Tulis sebuah karangan tentang lawatan kamu ke Zoo Negara.

Setiap hujung minggu saya akan ______ beberapa perkara agar masa tidak terbuang begitu sahaja. Adikku membantu ibu menyediakan makanan. Saya bangun dari tidur dan terus mandi.

Sambil boleh mengeratkan hubungan kekeluargaan anak anak juga akan rasa disayangi kerana ibu bapa mengambil berat akan hal mereka. Aku dan keluargaku bersiap-siap. Pakaian ini saya ____ sendiri sebagai usaha.

Kemuadian saya pergi ke dapur untuk membantu ibu menyediakan sarapan. Kami akan pergi berkelah di Pantai Cherating. Kamu sekeluarga telah bercuti ke Cameron Highlands.

Sabtu 20 Mac 2015. Sabtu 20 Januari 2015. Kesibukan dan kesuntukan masa kerana seharian bekerja dari Isnin hingga Khamis tentunya meminta badan.

Tulis catatan yang lengkap tentang aktiviti perkelahan tersebut. KARANGAN CATATAN Kamu telah melakukan beberapa aktiviti semasa cuti hujung minggu pada hari Ahad. Aku pula membantu abang dan ayah memasukkan beg ke dalam bonet kereta.

Ceritakan pengalaman kamu tersebut. Hujung minggu merupakan hari cuti umum. 900 pagi Kami sekeluarga bertolak dengan menaiki kereta ayah.

4 Jamilah mengelap meja makan selepas mereka sekeluarga selesai makan malam. Pada hujung minggu yang lepas saya terpaksa tinggal sendirian di rumah kerana ibu bapa saya pergi ke tempat kenduri kahwin. Catatan aktiviti hujung minggu.

Ceritakan pengalaman kamu tersebut. Alangkah terkejutnya saya apabila saya dapati asap berkepul-kepul keluar dari. Ketika saya leka membaca tiba-tiba saya terdengar suara riuh-rendah meminta tolong.

Setiap orang melakukan pelbagai aktiviti pada cuti hujung minggu. 2 Apabila bas tiba Shamsiah beratur untuk menaiki bas tersebut. Setiap hujung minggu saya akan beberapa perkara agar masa tidak terbuang begitu sahaja.

Tulis sebuah catatan tentang lawatan kamu itu. 1000 pagi Kami tiba di Air Terjun Batu Kawan. Kamu sekeluarga telah bercuti ke Cameron Highlands.

Tulis catatan kamu pada hari tersebut. Modul Bm Upsr Tn Hj Ramli Sabran Gcbm. Sambil boleh mengeratkan hubungan kekeluargaan anak-anak juga akan rasa disayangi kerana ibu-bapa mengambil berat akan hal mereka.

900 pagi Selepas mencuci. Photo shoot sebagai aktiviti hujung minggu outdoor menarik untuk anak-anak. Tulis sebuah karangan tentang lawatan kamu ke Zoo Negara.

Kemuadian saya pergi ke dapur untuk membantu ibu menyediakan sarapan. Sambil boleh mengeratkan hubungan kekeluargaan anak anak juga akan rasa disayangi kerana ibu bapa mengambil berat akan hal mereka.