Tempat Menarik Hujung Minggu Di Kuala Lumpur

Kami di Rileklah akan cuba dapatkan dan senaraikan aktiviti menarik yang anda boleh lakukan di sekitar Kuala Lumpur setiap minggu. Ia penuh dengan aktiviti yang penuh mencabar dan berskala agak besar.


55 Tempat Menarik Di Kuala Lumpur 2021 Paling Popular

Terdapat juga tempat berkhemah dan padang permainan yang pastinya akan.

Tempat menarik hujung minggu di kuala lumpur. Kuala Lumpur Convention Centre Jalan Pinang Kuala Lumpur City. So untuk minggu ni Ini ada beberapa aktiviti yang kami jumpa di Facebook. 900 am 1000 pm.

Satu tempat menarik di Kuala Lumpur yang percuma tetapi tarikan di sini sangat bervariasi futuristik seperti galeri eksklusif yang berbayar. Aquaria KLCC merupakan antara tempat tarikan yang banyak dikunjungi di Kuala Lumpur. On Senarai Penginapan Airbnb Menarik Best di Bandaraya Melaka.

Terdapat banyak tempat menarik di Taman Botani ini seperti Taman Burung Taman Rama-Rama Taman Rusa dan Taman Orkid. Selain Menara berkembar Petronas KLCC Menara KL Bukit Bintang dan tempat perlancongan terkenal lain sebenarnya Kuala Lumpur mempunyai begitu banyak tempat lain yang menarik untuk di lawati dari lokasi untuk bersantai melakukan aktiviti lasak sehingga ke alam semulajadi Kuala Lumpur menyediakan lokasi yang boleh memberikan keterujaan dan. 341-43 Suria KLCC PETRONAS Twin Towers Persiaran Petronas Kuala Lumpur City Centre 50088 Kuala Lumpur Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Satu lagi lokasi tempat-tempat ini yang tidaklah terlalu jauh daripada Kuala Lumpur menjadikannya lokasi yang ideal untuk korang yang sibuk dan nak cari percutian pendek hujung minggu. Arca Replika Penyu di Melaka Dijadikan Tempat Piknik Oleh Pengunjung. Dan pastinya satu hari tidak mencukupi untuk mencuba kesemua aktiviti yang terdapat di sini.

Sedikit mengenai Kuala Lumpur Ibu kota Malaysia yang megah dikelilingi oleh bangunan pencakar langit kubah menara gaya Islam jalan-jalan yang meriah adalah beberapa tempat pelancongan di Kuala Lumpur yang menjadi tarikan menarik bagi anda. Minggu ni minggu pertama start. Rasanya kawasan aktiviti sebegini lahir dari rancangan seperti Ninja Warriors yang ditayangkan di.

Haa buat anda yang tak tahu nak pergi mana untuk menghabiskan cuti hujung minggu kami senaraikan 7 tempat yang anda boleh kunjungi. 10 Tempat Menarik di Kuala Lumpur Sesuai Untuk Keluarga. Jadi apa tunggu lagi jom rakam kenangan indah korang bersama si dia.

Kalau korang tengah fikir nak kemana hujung minggu ni ataupun nanti boleh ke tempat-tempat ni. Senang cerita nak weekend getaways la. Sama ada anda peminat roller coaster luncur air atau rumah hantu taman tema ini pasti memberikan anda keseronokan penuh jeritan dan gelak ketawa.

Bandar ini terbahagi kepada beberapa daerah dan pusat utamanya disebut Segitiga Emas yang merangkumi Bukit Bintang Chinatown dan KLCC. Tak payah pergi jauh-jauh untuk anda yang ada di sekitar Kuala lumpur dan Selangor banyak tempat menarik yang anda boleh lawati. Tempat Lepak Di Sekitar Kuala Lumpur Aktiviti lepak merupakan aktiviti yang digemari oleh anak muda terutamanya pada hujung minggu atau cuti umum.

Terletak di tengah-tengah Kuala Lumpur dan merupakan tempat. Dapat berehat seketika di suasana berbeza pada hujung minggu adakala dapat membantu kita kembali bersemangat memulakan hari baru. Anda boleh menaiki bot di Sungai Selangor untuk melihat banyak kelip-kelip yang terbang bebas yang mengeluarkan cahaya semulajadi mengalahkan keindahan chandelier yang ada di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.

Jom Ke Muzium Hidup Kampung Budaya Terengganu on 15 Tempat Menarik di Kuala Terengganu Bandaraya Warisan Pesisir Air Dimana Common Sense Anda. Tarikan utama di taman ini ialah tasik yang dikelilingi oleh pohon-pohon hijau di tanah seluas 92 hektar 227 ekar yang memberikan suasana segar. Lepak atau lepaking adalah salah satu aktiviti sihat untuk anak muda berjumpa dengan rakan-rakan ataupun menghilangkan stress setelah penat bekerja atau belajar.

Tak payah pergi jauh-jauh untuk anda yang ada di sekitar Kuala lumpur dan Selangor banyak tempat menarik yang anda boleh lawati. Lokasi ini juga sesuai dijadikan week end getaway bagi sama ada bagi pengantin baru mahupun pengantin yang masih rasa baru. Buat anda yang berada di luar Kuala Lumpur pun boleh saja datang jika berkelapangan ya.

Ia terletak di dalam kawasan IOI Putrajaya Mall. Pelbagai aktiviti boleh dilakukan termasuklah berjoging bersantai di pondok yang disediakan. Jalan P Ramlee 50250 Kuala Lumpur Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Malaysia.

Di sini korang akan dapat lihat banyak hidupan laut. Di sini kami senaraikan 73 tempat menarik di Kuala Lumpur untuk dilawati jangan buang masa lagi jom kita terokai kota yang penuh warna-warni ini. Buat anda yang berada di luar Kuala Lumpur pun boleh saja datang jika berkelapangan ya.

Taman Eco Rimba Bukit Nenas. Hutan simpan ini meliputi kawasan seluas kira-kira 110000 meter persegi dan didirikan pada tahun 1906 menjadikannya satu-satunya hutan hujan tropikal yang masih ada di tengah-tengah pusat bandar Kuala Lumpur. Kepong Metropolitan Park Jalan Lingkaran Tengah Kuala Lumpur 52100.

Kuala Lumpur City Gallery. Korang juga boleh melihat banyak persembahan dan aktiviti yang boleh dilakukan bersama pasangan korang. Kuala Lumpur merupakan sebuah negeri yang penuh dengan tempat-tempat menarik untuk dilawati bersama anak-anak samada di hujung minggu mahupun ketika cuti sekolah.

Kalau anda ada apa-apa aktiviti menarik yang anda anjurkan boleh jugak kongsi dengan kami. Sambil anda beriadah bersama keluarga di hujung minggu anda juga boleh bawa anak-anak anda untuk melihat burung. Terletak di Bandar Sunway hanya 20 minit dari pusat bandar Kuala Lumpur Sunway Lagoon menawarkan pengalaman taman tema yang hebat dalam enam zon yang berbeza.

Rujuk kadar di bawah. The Waterway Villa Bentong Hanya 50 minit dari Kuala Lumpur. 14 Tempat Menarik di Hulu Langat Sesuai untuk Seisi Keluarga 10 Tempat Menarik di Bagan Lalang Yang Boleh Dilawati 9 Tempat Menarik Sambut Birthday di Shah Alam Meriah dan Unik 14 Tempat Menarik di Kuala Kubu Bharu Yang Seronok Dikunjungi 7 Tempat Menarik di Cyberjaya Yang Mesti Dikunjungi 8 Tempat Menarik di Sarawak Yang Wajib Dikunjungi.


Tu Dia 10 Tempat Menarik Di Kuala Lumpur Yang Percuma


Tempat Menarik Di Kuala Lumpur 2021 Aktiviti Best Kl


LihatTutupKomentar