Tempat Bercuti Hujung Minggu Di Malaysia

Sejak 1 Ogos 2020 kerajaan Malaysia telah mengumumkan pemakaian pelitup muka di tempat awam yang bersesak adalah diwajibkan. Jumlah hari hujung minggu.


Fantasia Aquapark Satu Satunya Taman Tema Air Di Jitra Boleh Bawa Anak Anak Main Air Berlencum Mandi Kolam Dan Sebagainya Fantasia Kolam Air

CARA KE PULAU REDANG.

Tempat bercuti hujung minggu di malaysia. Wanista senaraikan aneka lokasi menarik untuk dikunjungi anda hujung minggu ini jom ambil masa untuk relaks dengan si jantung hati. Jika anda masih tidak puas membeli-belah di Banting ini apa kata kalau anda sekeluarga singgah ke Pasar Kampuchea. Kawasan yang bersih selesa sejuk dan dikelilingi alam sekitar mempunyai pelbagai aktiviti yang boleh dilakukan oleh pengunjung.

Bukan saja lebih dekat malah ada banyak tempat-tempat menarik untuk anda luangkan masa bersama keluarga dan rakan-rakan. Saya harap senarai ini dapat menolong anda memilih tempat menginap semasa anda bercuti nanti. Senarai tempat bercuti di Malaysia yang menarik dan best.

Kawasan air terjun ini sentiasa dikunjungi ramai orang terutama pada hujung minggu atau cuti sekolah. Lot 8537 Kuala Lurah Kampung Janda Baik Pahang Pahang Malaysia. Untuk ke sini pengunjung tidak boleh membawa lampu suluh atau menggunakan kamera berflash kerana khuatir akan menakutkan binatang-binatang di sini yang secara langsung akan memencilkan diri di sebalik semak samun.

Genting Highland adalah sebuah pusat peranginan tertinggi di Malaysia. Terletak di pedalaman yang berdekatan dengan kampung orang asli di Ulu Tamu Dusun Bonda adalah tempat percutian sesuai untuk membawa kembali kenangan zaman kanak-kanak anda. Buat anda yang berada di luar Kuala Lumpur pun boleh saja datang jika berkelapangan.

10 Tempat Menarik di Bagan Lalang Yang Boleh Dilawati 9 Tempat Menarik Sambut Birthday di Shah Alam Meriah dan Unik 14 Tempat Menarik di Kuala Kubu Bharu Yang Seronok Dikunjungi 7 Tempat Menarik di Cyberjaya Yang Mesti Dikunjungi 8 Tempat Menarik di Sarawak Yang Wajib Dikunjungi 7 Tempat Menarik di Sabah Yang Rare Tak Ramai Orang Tahu. Di Malaysia ini sebenarnya banyak 9 Tempat Eco-Tourism yang Menarik menjadi kunjungan rakyat Malaysia yang sukakan alam flora dan fauna. Ramai yang datang ke sini pada hujung minggu.

Seperti hari ulang tahun Yang di-Pertuan Agong ambil dua hari sebelum atau selepas Hari Malaysia untuk hujung minggu yang panjang. Sekiranya anda datang pada hujung minggu anda. Kemeriahan kawasan ini akan menambahkan lagi keseronokan anda sekeluarga untuk bermandi-manda.

Jadi saya mengandaikan bahawa Lexis Hibiscus Port Dickson merupakan pilihan terbaik khusus buat warga kota yang ingin menikmati percutian hujung minggu. Jika anda ada cadangan destinasi percutian yang menarik yang saya tidak sertakan diatas sila komen di bawah dan saya akan kemaskini senarai ini. Berada 100km dari Kuala Lumpur sebahagian daripada Banjaran Titiwangsa Frasers Hill menjanjikan kedamaian untuk anda.

Aktiviti di sini kita boleh menikmati teh di atas awan shopping main aktiviti outdoor banyak lagi. Dengan hanya 50km sahaja jarak dari kesibukan kota Kuala Lumpur pastinya tempat ini amat sesuai dijadikan sebagai destinasi hujung minggu. Panduan Percutian Hujung Minggu di Pulau Redang.

Pernahkah setiap kali cuti hujung minggu atau persekolahan. Frasers Hill atau Bukit Fraser harus menjadi tempat wajib yang anda mahu senaraikan jika mencari tempat sejuk di Malaysia untuk bercuti. Melihat tumbuhan kehijauan sungguh menenangkan daripada kesibukan kota raya.

Rilekkan minda badan dan jiwa anda sambil menikmati udara segar di tempat yang terletak 900meter dari paras laut ini. Taman ini juga dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti trek basikal padang bola sepak menara pemerhati pondok santai dan taman permainan. Terdapat gelongsor air dan air terjun pelbagai tingkat dari cetek hingga dalam di sini.

Ia merupakan pusat peranginan yang terkenal dan cukup santai di Malaysia dengan pasir putihnya. Tumpuan pelancong termasuk Cable Car Langkawi Langkawi Oriental Village Kota Mahsuri Galeria Perdana Underwater World Langkawi Langkawi Wildlife Park Taman Buaya Kilim Geoforest Park dan Laman Padi. Senarai 26 wajib pergi untuk tempat menarik di Melaka.

Dalam mana-mana senarai teratas tempat percutian di Malaysia Pulau Langkawi sentiasa mendapat tempat. Tapi sekarang ni dah ada banyak lokasi menarik di negara-negara jiran yang hanya mengambil masa dalam 2 ke 3 jam sahaja untuk percutian pendek pada hujung minggu. Tak payah pergi jauh-jauh untuk anda yang ada di sekitar Kuala lumpur dan Selangor banyak tempat menarik yang anda boleh lawati.

Haa buat anda yang tak tahu nak pergi mana untuk menghabiskan cuti hujung minggu kami senaraikan 7 tempat yang anda boleh kunjungi. Hanya seminggu kemudian adalah Hari Malaysia juga jatuh pada hari Rabu. Nigh Safari di Zoo Taiping adalah satu-satunya tempat menarik di Perak untuk anda cuba aktiviti sebegini bersama keluarga pada hujung minggu.

Kepong Metropolitan Park Taman Metropolitan Kepong yang berkeluasan 95 hektar ini terkenal di kalangan penduduk tempatan dengan aktiviti bermain layang-layang dan juga berlari. Apa yang menarik minat saya tentang Lexis Hibiscus Port Dickson ini adalah susun atur bilik yang berbentuk bunga raya jika dilihat dari atas dan setiap bilik mempunyai kolam mandi. 1 Hotel Rosa Melaka Sumber.

Kalau anda nak tahu di sini anda dapat melihat bermacam jenis barangan yang termasuklah pakaian. Apa kata hujung minggu ini bawa keluarga anda untuk beriadah. Kebanyakan bangunan dan hotel-hotel di sini masih mengekalkan arkitek asal zaman koloni British.

Selesai sudah 43 Tempat Percutian Menarik di Malaysia yang saya senaraikan untuk kemudahan anda. Jangan tidak tahu cable car di Genting Highland adalah 10 terpantas di Dunia. Air terjun ini terletak 15km dari pekan Kota Tinggi.

Pasar yang terletak di Jalan Masjid Kampung Kanchong Darat ini dibuka pada setiap hujung minggu. Di Pulau Redang ini terdapat lebih 20 tempat.


Pantai Morib Destinasi Percutian Pantai Singkat Hujung Minggu Yang Terbaik Pantai Kota Minggu


Tempat Menarik Di Malaysia Yang Terkini 2021 Paling Cantik


LihatTutupKomentar